wieczorne podjadanie setpoint dietetyk warszawa

Po pierwsze trzeba odkryć czy jest to naprawdę głód czy zajadanie stresów.
Po drugie określić przyczyny takiego stanu rzeczy i znaleźć na nie antidotum. 
Najczęstsza przyczyna wieczornego głodu: jem jeden lub dwa razy dziennie bo mam absorbującą pracę...

 

dietetyk warszawa

 

Nie zmienimy naszej pracy tylko dlatego, że źle się odżywiamy. Ważne by umieć dopasować jedzenie do warunków, w których żyjemy. Dlatego zaplanujmy zmiany. Co to jest posiłek? - posiłek dla naszego ciała to wszystko to co zjemy i ma wartość kaloryczną i energetyczną, czyli nasze ciało z tego skorzysta. Nawet mała śliweczka suszona to posiłek, marny ale jednak.

Ustal sobie pory jedzenia posiłków, z marginesem bezpieczeństwa – nie dopuszczaj do przerw między posiłkami dłuższych niż 4 godziny, wtedy twój organizm nie nauczy się oszczędzać i nie będzie magazynował kilogramów. Dodatkowo przy przerwach dłuższych niż 4 godziny kolejny posiłek masz szansę zjeść większy niż powinniśmy bo jesteśmy wygłodniali - szczególnie po całodziennym niejedzeniu wieczorem zachowujemy się jak odkurzacze;-))))

Ustalmy co będziemy jadli na konkretne posiłki i jak się zachowamy kiedy plan dnia się zawali - Lunch w pracy powinien być oparty o warzywa, których zjadamy za mało. Porcja, której potrzebuje twoje ciało to 0,5 kg dziennie, a plasterek pomidora tego nie załatwi. Ważne by warzywa nie występowały saute tylko w towarzystwie chudego białka, które działa pobudzająco na nasz mózg. Produkty białkowe to chude mięsa, ryby, nabiał.

Co kiedy zamiast lekkiego lunchu zjedliśmy obiad, a w domu czeka kolejny. 

 

podjadanie wieczorem setpoint

Trudno - wieczorem zjedzmy pół porcji zamiast całej. Jednak w przypadku wilczego głodu pojawiającego się wieczorami lepiej największy posiłek zostawić z premedytacją na wieczór by nasycić głód i nie podjadać innych rzeczy do późna w nocy.

 

 

Odkryj SetPoint

setpoint panele

zap2
newsletterbok1

 Zapisz się na newsletter SetPoint Twój Dietetyk!