dietetyk warszawa, odchudzanie warszawa, poradnia dietetyczna warszawa, dieta odchudzająca, nadwaga, otyłość, skuteczne odchudzanie, skuteczna dietaSposób żywienia nie ma wpływu na powstawanie cellulitu? Cellulit jest zjawiskiem powszechnym wśród kobiet, a za jego powstawanie odpowiedzialnych jest wiele czynników. Niezbilansowana dieta jest jednym z najważniejszych. Wśród żywieniowych czynników wpływających na powstawanie cellulitu są: 

dietetyk warszawa, odchudzanie warszawa, poradnia dietetyczna warszawa, dieta odchudzająca, nadwaga, otyłość, skuteczne odchudzanie, skuteczna dieta

...rygorystyczne diety odchudzające (np.: kopenhaska), nadużywanie kawy, zbyt niskie spożycie płynów, wysoka dostępność dań przetworzonych, zbyt niskie spożycie antyoksydantów wraz z żywnością, czy za małe spożycie błonnika pokarmowego

Cellulit mają tylko kobiety z nadwagą lub otyłością.

To nieprawda! Szacuje się, że cellulit dotyka ponad 80% kobiet zarówno młodych, jak i starszych, z nadwagą i szczupłych. Nadwaga sprzyja rozwojowi cellulitu, bo powiększeniu ulegają adipocyty- komórki gromadzące tłuszcz w tkance podskórnej. Sam cellulit uzależniony jest także od czynników hormonalnych, związanych ze stylem życia, odżywaniem i w związku z tym dotyka także kobiety szczupłe.

Kiedy schudnę cellulit zniknie

Wszystko zależy, w jakim tempie będziesz się odchudzać i czy Twoje jadłospisy będą bogate w składniki odżywcze. Rygorystyczne „diety cud”, dzięki którym chudniesz szybko mogą tylko pogorszyć sprawę. Doprowadzą do odwodnienia oraz niedoborów pokarmowych, a co za tym idzie osłabienia struktury skóry. Cellulit będzie, zatem bardziej widoczny. Rozwiązanie: odchudzają się powoli, cierpliwie za pomocą racjonalnej diety, najlepiej ułożonej przez specjalistę.

Cellulit wynika z gromadzenie płynów w tkance podskórnej, dlatego chcąc się go pozbyć należy ograniczyć wypijane napoje.

Rzeczywiście cellulit wodny wynika z nagromadzenia wody w tkance podskórnej. Nie jest to jednak związane z nadmiernym spożyciem płynów, wręcz przeciwnie! Picie niedostatecznej ilości płynów wywołuje reakcję obroną w organizmie w postaci zatrzymywania wody. Rozwiązaniem jest, zatem spożywanie około 2 litrów napojów dziennie: najlepiej zielonej herbaty, wody mineralnej czy soków świeżo wyciskanych.

Błonnik pokarmowy nie ma znaczenia w diecie antycellulitowej, ponieważ nie jest trawiony i wchłaniany przez organizm.

Mimo, iż błonnik pokarmowy to grupa związków tzw. balastowych nietrawionych i niewchłanianych w organizmie, to ma on wpływ na rozwój cellulitu. Spożywanie odpowiednich ilości błonnika pokarmowego (około 20-30 g dziennie) ogranicza wchłanianie toksyn, które gromadząc się pod skórą pogarszają widoczność cellulitu. Błonnik wiąże toksyny w świetle jelita grubego, następnie są one wydalane i nigdy nie trafiają do krwiobiegu.

Kawa pomaga w walce z cellulitem, gdyż zawiera kofeinę przyspieszającą metabolizm.

Owszem kawa zawiera kofeinę, która przyspiesza przemianę materii i bywa stosowana w kosmetycznych zabiegach na cellulit. Niestety ten pobudzający napój ma też silne właściwości odwadniające, a odwodnienie pogarsza cellulit. Rozwiązanie: pamiętaj, aby na każdą filiżankę kawy wypijać dodatkowo szklankę wody mineralnej.

Dania do szybkiego przygotowania, choć są niezdrowe nie wpływają na rozwój cellulitu.

Dania do szybkiego spożycia są wygodne, bo nie trzeba poświęcać czasu na ich przygotowanie. Niestety często są wysokokaloryczne, a do tego zawierają znaczne ilości soli i glutaminianu sodu substancji, które wywołują obrzęki. Z tego powodu ich nadmierne spożycie może przyczynić się do pogorszenia widoczności cellulitu wodnego.

Zielona herbata odwadnia i dlatego nie powinny jej pić kobiety z cellulitem.

Zielona herbata wywołuje delikatne działanie moczopędne, znacznie słabsze niż kawa, czy mocna czarna herbata. Dużą zaletą zielonej herbaty jest za to wysoka zawartość polifenoli- antyutleniaczy chroniących skórę przed wpływem wolnych rodników. Dzięki temu białka strukturalne skóry, takie jak kolagen i elastyna pozostają pod ochroną- ich struktura jest silniejsza. Okazuje się, że polifenole odgrywają dużą rolę w diecie antycellulitowej, dlatego herbatę zieloną warto na stałe uwzględnić w swoim planie dnia.

Ilość spożywanych produktów mlecznych nie ma wpływu na mój cellulit.

Produkty mleczne wzmacniają kości, co do tego nikt nie ma wątpliwości. Mało, kto wie jednak, że mleko i produkty mleczne zawierające dużą ilość wapnia mogą pomóc w walce z cellulitem. Wapń ma, bowiem wpływ na metabolizm tłuszczy. Działa w dwojaki sposób: obniża intensywność lipogenezy (syntezy tkanki tłuszczowej) oraz utrudnia wchłanianie tłuszczu w świetle jelita.

W diecie antycellulitowej należy przede wszystkim wyeliminować czerwone mięso.

Czerwone mięso powinno być składnikiem posiłków w diecie antycellulitowej, co najmniej 2 razy w tygodniu. Dlaczego? Jest ono najlepszym źródłem żelaza, głównego składnika barwnika krwi- hemoglobiny. Hemoglobina odpowiedzialna jest za transport tlenu w całym organizmie. Dieta bogata w żelazo dotlenia tkanki w tym również skórę, a co za tym idzie poprawiaj jej stan i sprzyja redukcji cellulitu.

dietetyk warszawa, odchudzanie warszawa, poradnia dietetyczna warszawa, dieta odchudzająca, nadwaga, otyłość, skuteczne odchudzanie, skuteczna dieta

 

Odkryj SetPoint

setpoint panele

zap2
newsletterbok1

 Zapisz się na newsletter SetPoint Twój Dietetyk!